Aniversarea celor 117 ani de activitate și tradiție a adus pentru Loteria Română un rebranding realizat de agenția Rusu+Borțun. Astfel, brandul punctează intrarea într-o noua etapă de modernizare și digitalizare, cu o nouă identitate vizuală croită special pentru a scoate în evidență valorile de brand și evoluția mărcii.
Rusu+Borțun a realizat rebrandingul Loteriei Române
Este prima colaborare Rusu+Borțun cu Loteria Română, agenția fiind contractată printr-un proces de achiziții publice.
“Am selectat Rusu+Borțun în baza unui demers riguros care a presupus eligibilitate din perspectiva expertizei în categoria jocurilor de noroc, a cifrei de afaceri a agenției, a portofoliului în branding și a recomandărilor scrise de către top 3 clienți ai agenției din ultimii 5 ani.
Mai mult de atât, am fost încântați de modalitatea în care au abordat brief-ul, direcția strategică aleasă și propunerea creativă oferită. Nu este ușor să găsești o agenție care să înglobeze toate aceste calități și cu care să ne și potrivim atât de ușor. Mulțumim Rusu+Borțun pentru profesionalism și dedicare!,” a spus Ionuț-Valeriu Andrei, Director General C.N. “Loteria Română” S.A.
Procesul de lucru a pornit de la dorința Loteriei Române de realizare a unui un refresh de imagine pentru a crește relevanța în rândul targetului mai tânăr și în mediul digital pe piața românească, precum și la nivel european, la nivel de business-to-business, în relație cu celelalte loterii, fiind una dintre cele mai vechi loterii naționale din Europa.
Before & After
Proces de lucru
Rebranding
Miza noii identități a constat în redefinirea brandului din punct de vedere vizual și al poziționării, cu obiectiv secundar în conservarea și exploatarea heritage-ului acumulat deja. Astfel, agenția Rusu+Borțun a ales să repoziționeze brandul ca pe un bun național din care au de câștigat toți românii, noul slogan, derivând foarte ușor din această idee: „Noroc pentru toți românii” .
Mai precis, Loteria Română este un bun colectiv al cărei impact pozitiv se concretizează atât la nivel individual prin câștigul la loto, cât și la nivel național, prin redirecționarea profitului către proiecte sociale, taxe la stat și contribuții către Ministerele de Educație, Cultură și Sport.
„Am fost onorați să avem ocazia colaborării cu Loteria Română, o companie cu o istorie de 117 ani. Fiecare dintre noi, cei care am lucrat la acest proiect identitar, am copilărit cu loto și prono sport și avem experiențe și povești fericite legate de Loteria Română. Mulți români au avut șansa să li se schimbe viața cu ajutorul Loteriei Române și foarte mulți s-au distrat jucând. Noua promisiune “Noroc pentru toți românii” vorbește despre impactul Loteriei în viețile oamenilor: banii jucătorilor se întorc în societate, iar identitatea vizuală evocă digitalizarea instituției.
Ne bucurăm că prin acest rebranding istoric Rusu+Bortun își consolidează expertiza legată de piața de entertainment. Am crescut branduri lider în categorie și acum am avut ocazia să redefinim brandul autoritate al pieței, instituția de stat a jocurilor de noroc,” a declarat Miruna Macsoda, Head of Strategy Rusu+Borțun.
Valorile cheie ale brandului sunt: onestitate & integritate, empatie și orientare spre consumatori, diversitate & incluziune, evoluție, accesibilitate, bucurie și optimism. Bazată pe aceste calități, noua siglă a Loteriei Române ține cont de 3 elemente esențiale: trifoiul cu patru foi, simbolul norocului, asociat de multă vreme cu imaginea Loteriei Române, bilele de la extragerile loto (momentul cel mai așteptat de români) și doza de optimism.
Din punct de vedere cromatic, noul logo este compus din albastru, galben și rosu, culorile drapelului român, și verde, culoarea definitorie a Loteriei Române, care denotă optimism și o stare de bine.